Velkommen til vores hjemmeside

Klubtur Ribe 2014

11. januar 2014

RIBETUR 2014

Så er vi tilbage til hverdagen igen efter en super hyggelig men også meget intens klubtur til Ribe fra torsdag den 2. januar - søndag den 5. januar 2014.

Torsdag eftermiddag kl. 16 kørte vi alle 27 (spillere, leder og forældre) afsted til Ribe Byferie, hvor vi skulle bo indtil søndag. Vi ankom til Ribe kort efter kl. 18, hvor der hurtigt blev flyttet rundt på senge, borde og stole i de fire lejligheder, således at det kunne fungere bedst både mht. spisning og overnatning.

Første aften blev der budt på et let traktement i form af røde pølser og brød. Efter aftensmaden valgte nogle at hygge sig i fællesrummet med spil eller bordtennis, mens andre blev på værelserne, og hyggede med kortspil eller andet.

Fredag efter morgenmaden kørte vi alle en tur over grænsen ved Tønder, hvor der blev handlet lidt ind til opholdet samt til at tage med hjem.

Fredag eftermiddag tog ca. halvdelen af os en tur i svømmehallen, hvor vi hyggede os med boldspil, på vipperne og med ture ned af vandrutsjebanen.

Aftensmaden fredag stod Finn Gripping for. Han havde hjemmefra lavet en lækker kylling i karry ret med dertil jasminris. Det smagte super!!

Fredag aften blev der hurtigt ro i de fleste lejligheder, da vi lørdag morgen skulle afsted til Ribe Fritidscenter, hvor der skulle spilles bordtennis hele dagen.

Lørdag efter morgenmaden kørte de første afsted kl. 7.45 for lige at have en mulighed for at varme op inden start kl. 9. De fleste smurte madpakker hjemmefra, mens andre valgte at tage hjem i lejligheden for at spise frokost. Frederik O. blev i løbet af dagen overrasket med et besøg af sine forældre, hvilket han ikke vidste noget om hjemmefra.

Der blev spillet bordtennis hele dagen lige indtil omkring kl. 22, hvor de sidste kom hjem til aftensmaden. Aftensmaden lørdag stod Finn, Hans og Ann Bett (Frederik O.'s mor) for. Der fik vi spaghetti med kødsovs.

Søndag skulle de første afsted endnu tidligere, da de første kampe allerede startede kl. 8. Nogle kørte spillerne til Ribe Fritidscenter, mens andre blev tilbage i lejlighederne for lige at rydde op og pakke de sidste ting.

Søndag blev der igen spillet bordtennis til sent på aftenen.

Mange spillere gjorde det rigtigt godt, og rigtig mange kom også hjem med en pokal eller anden præmie. Se resultaterne her

Turen til Ribe har været værdifuld på mange måder. Sammenholdet i klubben er blevet styrket, og det var dejligt at se opbakningen fra de andre BTK Slagelse spillere (ung som gammel :-)) samt forældre, når den enkelte spiller var i kamp. Der er i hvert fald blevet kæmpet på alle borde. Nogle er blevet mere tændt på at give den en skalle til træning i ønsket om at blive endnu bedre.

Et stort tillykke med alle de mange flotte placeringer. Super godt gået!!

Tak for en dejlig tur til Ribe ;-) Jeg håber, at jeg igen til næste år får muligheden for at tage med........